'We zijn altijd opzoek naar verbeteringen en het automatiseren van zaken om tijd te winnen. Daarom is plus+ voor ons perfect.'

  • Webshop in:
    Feestartikelen
  • Locatie:
    Nieuw-Vennep
  • Aantal medewerkers:
    5
We zijn altijd opzoek naar verbeteringen en het automatiseren van zaken om tijd te winnen.

Wij interviewden Patrick van Partywinkel.nl: Dé webshop voor als je feestartikelen. Tien jaar geleden begonnen vanuit een zolderkamer, doorgegroeid tot 45 man personeel en nu weer terug naar een team van vijf, mede door het slim uitbesteden van werk én het gebruik van Plus+ voor Lightspeed.

‘De eerste bestellingen brachten we ook zelf naar de klanten.’

'Door te kiezen voor een sterke fulfillment partij blijft er tijd over voor andere zaken. Het was de moeilijkste beslissing ooit, maar scheelt nu wel enorm veel tijd en zorgen', vertelt Patrick tijdens een aangenaam telefoongesprek dat we voerden over het gebruik van Plus+ in combinatie met theme Switch én een custom store voor Babywinkel.nl. De vier stores zijn actief in Nederland en België.

Sinds oktober 2021 is inderdaad ook Babywinkel.nl actief. Deze shop is ontstaan nadat Casper en Patrick zelf allebei trotse vader zijn geworden.

‘We merkten dat bij veel shops in deze branche de zaken niet op orde waren, met name de lange levertijden waren een probleem. Probeer maar eens uit te leggen aan een zwangere vrouw dat de babyspullen later komen.’

Dat moest beter kunnen, dachten de heren. Hierbij hebben zij de domeinnaam Babywinkel.nl weten te bemachtigen, welke al 10 jaar in het bezit van Prenatal was, haha.

Partywinkel.nl en Babywinkel.nl

Waarom zijn jullie Plus+ voor Lightspeed gaan gebruiken?

Partywinkel.nl is vorig jaar gestart met Plus+, zowel de .nl als de .be. We zaten in een traject van een custom webshop bij een andere partij en Roel, waar ik veel contact mee heb bij DMWS en Plus+, had geheel andere inzichten op het ontwerp van deze nieuwe shop en vond dat dit vele malen beter en vooral goedkoper moest kunnen.

We zeiden: 'bewijs het maar' en dat heeft hij gedaan. Hij kwam binnen een week met een compleet design voorstel in het theme Switch, en we waren overtuigd. 'Gezien we bij deze andere partner al in de laatste fase zaten voor oplevering, was dit een moeilijke keuze, maar goed', staart Casper even naar de grond.... Zo hebben we Partywinkel overgezet naar het Theme Switch met nog wat kleine maatwerk aanpassingen en dit was een gouden zet! Voor Babywinkel.nl hebben we daarna een volledig custom shop laten maken, beiden in combinatie met het Plus+’ dashboard. Fantastisch.

Met een design pakket ben je volledig ontzorgd en ontvang je een professioneel design

Is er iets veranderd in de webshops sinds jullie Plus+ gebruiken?

Bij Partywinkel.nl zijn we altijd op zoek naar verbeteringen en het automatiseren van zaken om tijd te winnen. Die tijd kunnen we dan weer in andere dingen steken. Dat is precies waar Plus+ voor staat, laat de apps het werk doen zodat jij je kunt focussen op andere zaken.

‘Automatische emails hadden we voorheen ergens anders lopen, deze vangen we nu op met de Perfect Recovery. Met deze app herstellen we maandelijks duizenden euros aan orders! Het is daarom ook zonde om dit niet actief te hebben.’
Met The Perfect Recovery herstelt Partywinkel.nl gemiddeld 6% - 10% aan orders. Vooral in feest periodes, zoals carnaval bijv.

Wat vind je van het aanbod, de service & support van Plus+?

'Top! Het aanbod is breed. We zien vaak een mail met nieuwe features, zoals The Perfect Search en kijken dan of we deze voor onze shop kunnen gebruiken. De service die jullie geven is ook goed, maatwerk en problemen zoals bug worden snel opgepakt.’

Plus+ Support is sinds dit jaar overgestapt naar Intercom, dat maakt het mogelijk om binnen een paar klikken antwoord te vinden op je vragen door een slimme bot die zoekt in al de handleidingen en daarnaast beantwoord Nick via de live chat razend snel alle andere vragen.

Via een naadloze integratie met andere software pakketten komen maatwerk vragen en bugs direct bij de juiste developers terecht en kunnen problemen binnen no time worden opgelost. Overige vraagstukken en nieuwe feature requests kunnen via het dashboard worden ingeschoten en zo wordt alles overzichtelijk op 1 plek verzameld. Iets waar we al jarenlang naartoe werkten en nu eindelijk z’n vruchten afwerpt.

Alle onderdelen van Plus+ zijn voorzien van een uitgebreide handleiding.

Het doet ons dus deugt om te horen dat ook Partywinkel erg tevreden is over het aanbod en de service. We zullen na de zomer zeker even contacten voor dat etentje, en die beloofde fles komt al eerder jullie kant op ;)