Het is feest bij DMWS. Eindelijk is het zo ver. We hebben onze 11de app gelanceerd in het Plus+ dashboard voor Lightspeed. En niet zo maar een app, maar een waar iedereen met smart op wachtte en die veel invloed gaat hebben op de zoekresultaten van jouw bezoekers. Een gekoesterde droom van elke webshop-beheerder. Inmiddels hebben we een heleboel aanvragen gehad en dit was er een van. Yes! Je kunt het vast al raden, het is natuurlijk ‘The Perfect Search’. De alles-in-één-zoekfunctie die helpt bij het optimaliseren van jouw zoekresultaten en dus jouw omzet. En dat niet alleen! De app zorgt voor een perfecte zoektocht naar producten voor je bezoekers.
De bezoekers die jouw webshop vinden via organische zoekresultaten zijn vaak al gericht op zoek naar een product. Dat betekent dat hij direct bij binnenkomst screent hoe hij het snelste bij zijn doel komt. En hoe doet hij dat? Precies! Met de zoekfunctie. Het is niet voor niets een van de belangrijkste onderdelen van een webshop, die stiekem toch best vaak vergeten wordt. Uit interviews met onze klanten is gebleken dat een webshop met een goede zoekfunctie, een betere usability (gebruikerservaring) heeft en dat het zorgt voor een hogere conversie. Daarom is het super belangrijk om accurate zoekresultaten te tonen. Maar hoe bepaal je nu eigenlijk de zoekresultaten die getoond worden? En hoe kun je deze aanpassen? Ik leg het kort even allemaal voor je uit.
Wist je dat je al gauw honderden euro’s kwijt bent voor alleen een zoek app zoals deze? Met Plus+ heb je toegang tot 11 apps, maatwerk add-ons en alle service die je nodig hebt om jouw webshop optimaal te laten draaien!
Wil je ook betere zoekresultaten? Het is ’n fluitje van een cent!
Door gebruik te maken van The Perfect Search app creëer je in een mum van tijd een geweldige zoekervaring met populaire zoekresultaten en zoektermen voor je bezoekers. Zoeken ze op een categorie, product, pagina, blog bericht of FAQ? Of het nu gaat om het prioriteren van zoekresultaten, automatische of handmatige zoektermen, aangepaste zoekregels of het gebruik van andere synoniemen.
You're in control. Maar uiteindelijk is het belangrijkste dat je blijft checken of de zoekopdrachten nog aansluiten bij de resultaten en je deze eventueel nog moet optimaliseren. In het dashboard vind je een duidelijk overzicht van jouw statistieken, zodat je precies kan zien wat er gebeurt met jouw zoekopdrachten in jouw webshop. Welke producten hebben een boost nodig of wat zijn jouw top zoekopdrachten? Gebruik deze inzichten om je webshop nog beter te optimaliseren en om je conversie te verhogen.
Met deze doeltreffende functionaliteiten creëer je jouw perfect search!
1. Populaire producten- en zoektermen
Voeg automatisch populaire producten en populaire zoektermen toe aan het beginscherm. Je kunt er voor kiezen deze automatisch te selecteren of je kiest ze handmatig zelf! Welke producten wil jij extra in de schijnwerpers zetten?
The Perfect Search app is ook gekoppeld aan Plus+ Product Statistieken, zodat je best verkochte en meest bekeken producten direct worden getoond
2. Prioriteer en selecteer waarop een bezoeker kan zoeken
Zwart t-shirt met lange mouwen en waterafstotend, of basic t-shirt zwart van Ralph Lauren? Wat je bezoekers ook zoeken, ze vinden het. Nooit meer potentiële klanten die afhaken omdat ze het product niet snel genoeg kunnen vinden. Of je nu zoekt op de product- of variant titel, korte- of lange omschrijving, tags en specificatie waarden, het kan allemaal met The Perfect Search voor Lightspeed.
3. Layout & design
De layout van de zoekbalk? Die bepaal jij. Met slechts een paar simpele settings die je aan en uit kunt zetten, bepaal jij welke zoekresultaten er zichtbaar worden in de zoekbalk.
4. Synoniemen
Een ander woord voor t-shirt: T-hemd, mouwtjeshemd, shirt?? Synoniemen maken het makkelijker om verschillende betekenissen van hetzelfde woord te verwerken. Het maakt dus niet uit welk zoekwoord het is, de producten en een soortgelijke betekenis worden getoond in de zoekbalk.
5. Aangepaste zoekopdrachten
Met de aangepaste zoekregels kun je precies aangeven welke resultaten moeten worden weergegeven voor bepaalde zoekopdrachten. Je kunt bijvoorbeeld producten invoegen die je getoond wilt hebben bij een zoekopdracht, maar ook producten uitsluiten.
6. Filters
Maak het bezoekers mogelijk om tijdens het zoekproces hun zoekresultaten te verfijnen en te kunnen filteren zonder dat ze de pagina verlaten. Filter op merken, prijs voorraad of synchroniseer jouw Lightspeed filters.